Představa Pavla Zuny, kterak si užívá v naší prosklené kanceláři, jejíž celá jedna stěna je jedno velké okno vedoucí do zpravodajského newsroomu, by mohla být zábavná. V kanceláři, před kterou není žádný sekretariát a do které mnohokrát za hodinu vstupují skoro všichni bez zaklepání. Už bych se téměř lámal smíchy nad představou, jak Pavla a jistou zaměstnankyni televize sledují přes skleněnou stěnu reportéři, produkční, kameramani, technici, osvětlovači, střihači a další. Jak radostně skandují a já s kolegou Petrem Semeckým Pavlovi uvolňujeme těch pár metrů čtverečních, které společně v prostoru označovaném za kancelář sdílíme.
Jenže se smíchy lámat nemůžu. Časopis, který tuto nehoráznou lež otiskl, ovlivnil tisíce lidí. Tisíce lidí si myslí, že je to pravda. Další tisíce si říkají: "Je to divné, ale na každém šprochu...!" Časopis, kterému od minulého týdne neřeknu jinak než Rytmus hnusu, překročil všechny myslitelné meze. Lež naservíroval v plné parádě a ani se neštítil do všeho zatáhnout děti a manželku očerněného. Samozřejmě se pod článek nikdo nepodepsal. Hrdinové. Opravdu by mě zajímalo, jestli si ti hrdinové dokáží aspoň na vteřinu představit, že by něco podobného někdo udělal jim.
Tuhle svou poznámku píšu záměrně až několik dní poté, co zmiňované číslo hnusu zmizelo z pultů. Nechci, byť nepřímo, přispět k dalšímu prodeji té nechutnosti.
Závěr je ale jediný: Proti tak nechutné lži je potřeba se bránit. A u
soudu. Jsem zvědavý, jak česká justice tak lehce prokazatelnou a tak
poškozující lež potrestá. Zda to bude další bezvýznamné tytyty nebo
trest, který bude varováním pro všechny, pro které je lež náplní práce
a jejich peněženek. Jako případný svědek u soudu udělám všechno proto,
aby platila varianta číslo dvě.
---------------------------------------------------------------------------------------------
Pozn. pro nezasvěcené: Reaguji na článek jistého časopisu, kterému už
nikdy neřeknu jinak než Rytmus hnusu, ve kterém na titulní straně lživě
obvinili mého kolegu a kamaráda z toho, že byl načapán v choulostivé
situaci v kanceláři se zaměstnankyní TV Prima. Celou lež pak šířili před
miliony diváků ještě prostřednictvím televizní reklamy.